Az AQ a műveltségi intelligencia – beleértve az általános műveltséget, és a szakmai műveltséget is.
Az IQ a logikai, a kombinatív képességek működését, a viszonyrendszerek áttekintésére való felkészültséget, a dolgok-tények térben való működésének (stb.) érvényesülését jelenti.
Az EQ az érzelmi (emocionális) intelligencia :
Képesség az érzelmek pontos érzékelésére,
képesség a gondolkodás érzelmek segítségével való előmozdítására,
képesség az érzelmek jelentésének megértésére,
képesség az érzelmek kezelésére.
Az önértékelésen (self report) alapuló tesztek a kitöltő önismeretére építve vizsgálják az érzelmi intelligencia elemeit.
A 360-fokos tesztek részben az önismeretre, részben pedig arra a tényre épülnek, hogy a körülöttünk élő emberek is kialakítanak egy képet érzelmi intelligenciánkról.
Kitölthető teszt:
Ha a szervezetben dolgozók képesek észlelni, felismerni és alakítani az érzelmeket, akkor
mélyek és támogatóak a munkatársi kapcsolatok, a vezetés érzékeny az alkalmazottak problémáira, a vezetés és az alkalmazottak kölcsönösen támogatják egymást, felismerik a változással szembeni ellenállás okait, készek a változásokra, jól menedzselhetőek a változások, fontosnak tartják a munkával való elégedettséget,
érzékenyek a partnerek (vevők, szállítók) problémáira is, figyelnek a munka és magánélet közötti egyensúly megteremtésének támogatására,
felelősséget éreznek munkájukért, természeti és társadalmi környezetükért.
Fejlesszük és lássuk meg, hogy Magának a szervezetnek is van Érzelmi intelligenciája!
Comentarios