top of page
Keresés
  • Szerző képeDora Esterházy- Gyarmati

Érzelmi intelligencia az üzleti életben!


Az AQ a műveltségi intelligencia – beleértve az általános műveltséget, és a szakmai műveltséget is.

—Az IQ a logikai, a kombinatív képességek működését, a viszonyrendszerek áttekintésére való felkészültséget, a dolgok-tények térben való működésének (stb.) érvényesülését jelenti.

—Az EQ az érzelmi (emocionális) intelligencia :

—Képesség az érzelmek pontos érzékelésére,

—képesség a gondolkodás érzelmek segítségével való előmozdítására,

—képesség az érzelmek jelentésének megértésére,

—képesség az érzelmek kezelésére.


—Az önértékelésen (self report) alapuló tesztek a kitöltő önismeretére építve vizsgálják az érzelmi intelligencia elemeit.

—A 360-fokos tesztek részben az önismeretre, részben pedig arra a tényre épülnek, hogy a körülöttünk élő emberek is kialakítanak egy képet érzelmi intelligenciánkról.


Kitölthető teszt:


Ha a szervezetben dolgozók képesek észlelni, felismerni és alakítani az érzelmeket, akkor

— —mélyek és támogatóak a munkatársi kapcsolatok, a vezetés érzékeny az alkalmazottak problémáira, —a vezetés és az alkalmazottak kölcsönösen támogatják egymást, — felismerik a változással szembeni ellenállás okait, — készek a változásokra, — jól menedzselhetőek a változások, fontosnak tartják a munkával való elégedettséget,

—érzékenyek a partnerek (vevők, szállítók) problémáira is, figyelnek a munka és magánélet közötti egyensúly megteremtésének támogatására,

—felelősséget éreznek munkájukért, természeti és társadalmi környezetükért.

Fejlesszük és lássuk meg, hogy Magának a szervezetnek is van Érzelmi intelligenciája!

10 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page